Aiguamúrcia – El gran terme de l’Alt Camp

No us perdeu: el Monestir de Santes Creus,la llibreria de vell de darrere el Monestir,els dos cellers de l’arquitecte Cèsar Martinell,les rutes de senderisme pels pobles, masos i castells del terme, l’ embotit del Pla de Manlleu i els vins dels cellers del terme.

Aiguamúrcia és un terme rural format per petits nuclis i antigues masies: AiguamúrciaSantes Creus, les Poblesel Pla de Manlleules DestresMasbarratl’Albàles Ordesels Manantials, el Mas d'en Parès i el despoblat de Selma.

Aiguamúrcia, cal que contempleu el celler cooperatiu. L’any 2019 se’n va commemorar el centenari. L’edifici el va projectar l’arquitecte vallenc Cèsar Martinell.

Ales Pobles, poble agrícola enmig d’un terme preciós, arribeu-vos a l’Església de Santa Maria, moderna, i entreu al cafè a fer tertúlia amb la gent del poble; no hi ha res tan gratificant. Després passeu pel forn: hi podreu comprar pa i altres especialitats fetes en un forn antic de llenya.

Al Pla de Manlleu, heu de visitar Sant Miquel (Bé Cultural d’Interès Local) , una petita capella romànica, preciosa. Al poble hi ha un forn de pa i obradors d’embotit de gran anomenada.

Santes Creus hi ha un altre celler modernista de Cèsar Martinell. El Monestir de Santes Creus és al terme d’Aiguamúrcia (consulteu l’entrada).

Al municipi d’Aiguamúrcia hi trobareu cinc monuments declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN): el Monestir de Santes Creus;els castells de l’Albà, Selma i Ramonet, i la creu de terme gòtica situada vora el pont de Santes Creus.

A Aiguamúrcia també hi ha diversos cellers. Com que el terme municipal és tan gran, els cellers, repartits arreu, elaboren uns vins ben diferents. Aneu-hi, tasteu-los tots i compreu-ne.